فروش سایت و دامنه اینستاگرام ها (برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید سایت و دامنه اینجا کلیک کنید)

چگونه اکانت اینستاگرام خود را برای گوگل بهینه‌سازی کنیم؟

  • ۱۱۴۷

اینستاگرام یک پلتفرم بصری بسیار قدرتمند برای بازاریابان است که این گروه می‌توانند برای رشد کسب و کار و معرفی برند خود به سراغ آن بروند. به صورت طبیعی، هر کسی که در دستی بر آتش استراتژی بازاریابی چند کاناله دارد می‌داند که باید پروفایل اینستاگرام خود را خارج از فضای اینستاگرام نیز تبلیغ کند.
موتور جستجوی گوگل از جمله جاهایی است که می‌توانید اکانت اینستاگرام خود را برای آن بهینه‌سازی کنید. البته بهینه‌سازی حساب کاربری اینستاگرام برای گوگل چندان کار ساده‌ای هم نیست. از یک طرف خود کاربران اینستاگرام علاقه‌ای به دیدن شدن از طریق گوگل ندارند و از طرف دیگر نیز خود اینستاگرام اجازه ایندکس کردن تصاویر و ویدئوها را به موتورهای جستجو نمی‌دهد. خود پروفایل‌ها امکان ایندکس شدن دارند، اما محتوای صفحات خیر.
این موارد به عنوان دو چالش اصلی بازاریابانی که می‌خواهند از طریق گوگل برای حساب کاربری خود بازدیدکننده جذب کنند شناخته شده‌اند. اما هرچیزی یک راه حلی دارد و شما به عنوان یک بازاریاب می‌توانید اکانت اینستاگرام خود را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنید. در این پست از وبلاگ آژانس بازاریابی دیجیتال دارت این مورد را به شما آموزش خواهیم داد. اگر می‌خواهید تعداد بازدیدکنندگان و فالورهای اکانت اینستاگرام خود را از طریق موتور جستجوی گوگل بالا ببرید، تا پایان این مقاله را مطالعه کنید.

قدم اول: مطمئن شوید پروفایلتان در حالت پابلیک (Public) قرار دارد

حساب‌های کاربری اینستاگرام به صورت پیش فرض در حالت پابلیک قرار دارند، به این معنی که هرکس می‌تواند به پروفایل شما و محتواهای درون آن دسترسی داشته باشد. به عنوان یک بازاریاب، این دقیقا چیزی است که به دنبالش هستید. البته از آن‌جایی که کار هرگز از محکم کاری عیب نمی‌کند، بهتر است در بخش تنظیمات نگاهی به وضعیت پروفایل بی‌اندازید تا از پابلیک بودن آن مطمئن شوید.

قدم دوم: راه‌اندازی schema شبکه‌های اجتماعی برای اینستاگرام

گوگل به شما اجازه می‌دهد تا از  schema.org استفاده کنید و به این موتور جستجو بگوید که کدام پروفایل در چه شبکه اجتماعی متعلق به شما است. اگر برند شما یک بخش در Knowledge Graph صفحه جستجو داشته باشد، آدرس پروفایل‌ شبکه‌های اجتماعی برند شما در آن‌جا ظاهر خواهد شد. چیزی همانند شکل زیر:

چگونه اکانت اینستاگرام خود را برای گوگل بهینه‌سازی کنیم؟

قدم سوم: مهم‌ترین کلمات کلیدی خود را در نام حساب کاربری اینستاگرام خود بگنجانید

تایتل تگ برای اینستاگرام شما به صورت اتوماتیک با استفاده از اطلاعات پروفایل ایجاد می‌شود. به این صورت:
My Name (@username) • Instagram photos and videos
قرار دادن مهم‌ترین کلمات کلیدی خود زیر نام پروفایل تنها روش برای گنجاندن این کلمات در تایتل تگ اینستاگرام است. البته در مورد استفاده بیش از حد کلمات کلیدی در اینجا به شما هشدار می‌دهیم. هرچند یک روش مناسب این کار برای برندها وجود دارد و به سادگی تغییر نام است. مثلا به جای نام «آیلان» از نام «زیورآلات آیلان» استفاده شود.
برای تغییر نام اینستاگرام خود به بخش Edit Profile بروید و فیلد نام را تغییر دهید.

قدم چهارم: یک بیوی خاص بنویسید و در آن از کلمات کلیدی استفاده کنید

هنگام ادیت پروفایل خود همچنین باید مطمئن شوید که بخش بیو نیز برای نتایج جستجو بهینه‌سازی شده است. شما فضای زیادی برای نوشتن بیو در اختیار ندارید و فضایی در حدود ۱۵۰ کارکتر برای این کار در اختیار شما قرار دارد. نوشتن بیو چیزی همانند نوشتن متا دیسکریپشن است.
خوشبختانه در بخش بیو منعی برای استفاده از کلمات کلیدی به تعداد زیاد وجود ندارد و حتی می‌توانید کلمات کلیدی خود را به صورت هشتگ نیز به کار ببرید. هشتگ‌های اینستاگرام لینک‌هایی کلیک پذیر هستند که کاربر با کلیک کردن روی آن‌ها می‌تواند لیستی از پست‌هایی که هشتگ مشابه دارند را ببیند. بنابراین بسیار برای کاربران مفید خواهد بود. اگر یک یا چند حساب کاربری دیگر دارید، می‌توانید یوزرنیم آن‌ها را نیز در بخش بیو ذکر کنید تا کاربران با آن‌ها نیز آشنا شوند.
موتورهای جستجو می‌توانند بیوهای اینستاگرام را خزش کنند، و این متن تنها متنی از اکانت اینستاگرام است که قابل خزش شدن را دارد. بنابراین باید روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده و به بهترین صورت آن را بهینه‌سازی کنید.
برای پیدا کردن مرتبط‌ترین و بهترین هشتگ‌ها و کلمات کلیدی می‌توانید به سراغ ابزارهایی مانند TagBlender و Google Keyword Plannerبه دلیل فضای محدودی که برای نوشتن بیو در اختیار دارید، سعی کنید مستقیم به سر اصل مطلب بروید و از گفتن مطالب اضافه پرهیز کنید. باید به صورت کاملا شفاف خود را معرفی کنید و هیچ گونه اطلاعات اضافه‌ای نیز نباید در اینجا ذکر شود.
نکته دیگری که باید مدنظر داشته باشید این است که هنگام ادیت پروفایل باید مطمئن شوید که آدرس سایتتان به درستی در فیلد مختص به خود قرار گرفته است. هرچند که این لینک به صورت نوفالو است، اما می‌تواند یک منبع خوب ترافیک اضافی برای سایت شما باشد و نباید از آن غافل شوید.

قدم پنجم: با کپشن‌های تصاویر و ویدئوهای خود مانند یک تایتل تگ رفتار کنید- زیرا واقعا یک تایتل تگ نیز هستند

بیشتر بازاریان فکر می‌کنند که کپشن‌های اکانت اینستاگرام بیشتر شبیه به متا دیسکریپشن هستند، اما کپشن‌هایی که برای پست‌های خود می‌نویسید بیشتر به تایتل تگ شباهت دارند. زیرا وقتی اینستاگرام صفحه‌ای را برای پست شما ایجاد می‌کند، تایتل تگ شامل کپشن نیز می‌شود. مانند:
My name on instagram: “this is my image caption”
در اینجا مجددا می‌بینیم که فیلد نام (Name) چقدر اهمیت دارد. زیرا که در قبل از هرچیزی نشان داده می‌شود. اما باقی مانده تایتل تگ ممکن است توسط کپشن تصویر اشغال شود. اگر این اتفاق رخ دهد، تایتل تگ‌های شما به صورت ناقص و به هم ریخته دیده می‌شوند. این شرایط در صورت استفاده از اموجی نیز می‌تواند بدتر شود.
البته توصیه نمی‌کنیم که برای ظاهر شدن بهتر تایتل تگ‌ها، کپشن‌های تصاویر خود را خیلی کوتاه بنویسید. می‌توانید بررسی کنید تا ببینید تایتل تگ معمولا در کجاها قطع می‌شود و همچنین مطمئن شوید که مهم‌ترین اطلاعات در ابتدای کپشن و قبل از منقطع شدن تایتل تگ آورده شده است.
همانند بیو، باید در بخش کپشن‌های پست‌های خود نیز از کلمات کلیدی استفاده کنید. اما درنظر داشته باشید که این مورد مانند یک CTA از نتایج جستجو عمل خواهد کرد. رشته‌ای از هشتگ‌ها در خود اینستاگرام ممکن است مشکلی نداشته باشد، اما در تایتل تگ نشان داده شده در نتایج جستجو می‌تواند باعث شود کاربران فکر کنند صفحه شما یک صفحه اسپم است.

قدم ششم: مستقیما به پست‌های اینستاگرام خود لینک دهید

لینک دادن مستقیم به پست‌های اینستاگرام درواقع مهم‌ترین کار در فرآیند بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو است. اپلیکیشن وب اینستاگرام بر پایه جاوا اسکریپت است، بنابراین لینک‌های پست‌های اینستاگرام از دیدگاه گوگل به عنوان لینک‌های واقعی محسوب نمی‌شوند. به همین دلیل، تقریبا تمام پست‌های اینستاگرام امکان ایندکس شدن در گوگل را ندارند. بروید.

چگونه اکانت اینستاگرام خود را برای گوگل بهینه‌سازی کنیم؟

در چنین شرایطی، اگر می‌خواهید سایر افراد پست‌های شما را در نتایج جستجو پیدا کنند باید در سایر کانال‌های خود به آن‌ها لینک بدهید. پست‌های اینستاگرام امکان کپی کردن لینک را دارند. برای دریافت لینک باید روی آیکون گوشه سمت را پست کلیک کرده و گزینه Copy Link را انتخاب کنید. بعد از کپی کردن لینک، باید آن را به صورتی طبیعی در پست‌های خود در سایر شبکه‌های اجتماعی انتشار دهید تا بتواند ایندکس شود.

کلام آخر

اینستاگرام به صورت کلی یک پلتفرم سئو فرندلی نیست، اما استفاده از تاکتیک‌های گفته شده در بالا به شما کمک خواهد کرد تا پروفایل و پست‌های خود را در نتایج جستجو نشان دهید که این خود باعث جذب بازدیدکننده بیشتر می‌شود.

فروش سایت و دامنه اینستاگرام ها (برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید سایت و دامنه اینجا کلیک کنید)

نظرات: (۰) هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

فروش سایت و دامنه اینستاگرام ها (برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید سایت و دامنه اینجا کلیک کنید)